Česta pitanja i odgovori

 

 

Kako da se registrujem na platformu e.Sanduče?

 

JKP „Infostan tehnologije“ je pustilo u rad najsavremeniji, brz, efikasan, jednostavan i siguran portal za elektronsku dostavu i plaćanje računa e.Sanduče - esanduce.rs , koja omogućava korisnicima da se besplatno registruju i svakog meseca na samo jednom mestu imaju uvid u račune objedinjene naplate i drugih pravnih lica odmah po formiranju zaduženja, pre procesa štampe i distribucije na kućne adrese.

Istovremeno, omogućeno je bezbedno elektronsko plaćanje računa Visa, Mastercard, Maestro, Dina i American Express platnim karticama samo jednim klikom, bez odlaska u platne institucije i bez troškova provizije. Platforma takođe omogućava precizan uvid u arhivu računa i analitiku realizovanih uplata.

Novom portalu www.esanduce.rs možete pristupiti putem internet pregledača: Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Opera, Safari.

Na početnoj strani platforme potrebno je da kliknete na dugme „Registrujte se“.

Nakon toga, bićete preusmereni na stranicu za registraciju, koju je potrebno da popunite traženim podacima u zavisnosti od toga da li kreirate nalog u svojstvu fizičkog ili pravnog lica.

Ukoliko imate poteškoće sa popunjavanjem Zahteva za kreiranje privatnog korisničkog naloga fizičkog lica/Zahteva za kreiranje službenog korisničkog naloga pravnog lica, pročitajte Uputstvo za popunjavanje zahteva ili pogledajte video tutorijal za registraciju koji se nalaze na kraju Zahteva. 

Nakon registracije unetih podataka i davanja saglasnosti na uslove korišćenja i izjavu o privatnosti, dobićete e-mail sa aktivacionim linkom, na koji je potrebno da kliknete kako biste verifikovali Vašu e-mail adresu i aktivirali nalog. Verifikaciju je potrebno izršiti u roku od 24 sata. Ukoliko to ne učinite u navedenom roku, Vaš nalog će biti automatski obrisan i imaćete priliku da kreirate novi.

 

Napomena: Ukoliko Vam e-mail ne stigne u glavnu poštu, molimo Vas da proverite neželjenu poštu ili promocije.

 

Kako da pristupim platformi e.Sanduče ukoliko sam do sada koristio On-line upit stanja?

 

Ukoliko ste imali nalog na On-line upitu stanja potrebno je iste parametre za pristup uneti u polja korisničko ime i lozinka.

Klikom na dugme „Prijavite se“ bićete preusmereni na stranicu sa zahtevom za kreiranje korisničkog naloga, koja će biti automatski popunjena sa podacima koje ste koristili na On-line upitu stanja.

Po izvršenom unosu traženih podataka i davanja saglasnosti na uslove korišćenja i izjavu o privatnosti, dobićete e-mail sa aktivacionim linkom na koji je potrebno da kliknete kako biste verifikovali Vašu e-mail adresu i aktivirali nalog.

Verifikaciju je potrebno izršiti u roku od 24 sata. Ukoliko to ne učinite u navedenom roku, Vaš nalog će biti automatski obrisan i imaćete priliku da kreirate novi.

 

Napomena: Ukoliko Vam e-mail ne stigne u glavnu poštu, molimo Vas da proverite neželjenu poštu ili promocije.

 

Kako da odjavim prispeće štampanog računa putem pošte?

 

Kako je za JKP „Infostan tehnologije“ veoma važno očuvanje i zaštita životne sredine, korisnicima je omogućeno da na portalu e.Sanduče brzo i lako isključe slanje štampanih računa putem pošte.

Opcija „Isključi slanje računa“ se nalazi u glavnom meniju. Aktiviranjem ove opcije dajete saglasnost da Vam računi JKP „Infostan tehnologije“ budu dostupni isključivo u elektronskom formatu u okviru aplikacije e.Sanduče (Računi) , odnosno da se ne dostavljaju u papirnom obliku na kućnu adresu.

Na navedeni način zajednički čuvamo životnu sredinu, sprečavamo prekomerno štampanje i upotrebu papira, smanjujemo količinu otpada, jer smo se opredelili za „zeleniju budućnost“.

Ukoliko želite da ponovo aktivirate opciju dostave računa u papirnom formatu, možete elektronskim putem dostaviti zahtev na mejl adresu esanduce@infostan.rs ili u najbližoj ekspozituri preduzeća.

 

Da li strani državljani mogu da se registruju na portal e.Sanduče?

 

JKP „Infostan tehnologije“ je omogućilo registraciju stranih državljana koji imaju privremeni ili stalni boravak u Republici Srbiji, kako bi svi korisnici koji nisu državljani naše zemlje a imaju nekretninu u svom vlasništvu, mogli brzo i lako da se registruju na elektronski servis za dostavu i plaćanje računa putem platforme e.Sanduče.

Nova funkcionalnost koju smo obezbedili za sve strane državljane koji su vlasnici nekretnina u Republici Srbiji omogućava im da se registruju sa evidencionim brojem, imaju uvid u svoje račune i vrše bezbedno i sigurno plaćanje iz inostranstva samo jednim klikom.

 

Detaljnije o postupku registracije stranih državljana pročitajte na sajtu JKP „Infostan tehnologije“ – www.infostan.rs .

 

Da li možemo da plaćamo račune iz inostranstva na portalu e.Sanduče?

 

JKP „Infostan tehnologije“ Vam je omogućilo da plaćate račune iz inostranstva INO karticama Visa, Mastercard i American Express.

 

Kojim platnim karticama je moguće plaćati račune na portalu e.Sanduče?

 

Izvršite plaćanje računa na najbrži i najsigurniji način samo jednim klikom, bez odlaska u platne institucije i bez troškova provizije. Omogućeno je bezbedno elektronsko plaćanje računa Visa, Mastercard, Maestro, Dina i American Express platnim karticama. Na e-mail adresu sa kojom ste kreirali i verifikovali nalog ćete dobiti potvrdu o uspešnoj transakciji. Na portalu e.Sanduče će Vaša uplata odmah biti vidljiva, dok će status računa biti automatski promenjen u „Plaćen“.

 

Kako da se prijavim na portal e.Sanduče ako mi je istekao verifikacioni link?

 

Budući da je link za verifikaciju naloga istekao, odnosno da nalog koji ste kreirali nije verifikovan u roku od 24 sata, isti je automatski obrisan što znači da nesmetano možete ponovo izvršiti registraciju od početka uz mogućnost korišćenja istih parametara (korisničko ime i lozinka).

 

Kako da se prijavim za praćenje i plaćanje računa drugih pravnih lica?

 

Praćenje i plaćanje računa drugih pravnih lica je u fazi implementacije. Za sada imate mogućnost praćenja i plaćanja računa JKP „Infostan tehnologije“.

Za novosti i više informacija pratite sajt JKP „Infostan tehnologije“ – www.infostan.rs .

 

Da li je moguće kreirati više naloga sa jednom e-mail adresom?

 

Moguće je kreirati više korisničkih naloga sa jednom e-mail adresom. Potrebno je da se za svaki kreiran korisnički nalog izvrši verifikacija. Nakon registracije unetih podataka i davanja saglasnosti na uslove korišćenja i izjavu o privatnosti, dobićetee-mail sa aktivacionim linkom, na koji je potrebno da kliknete kako biste verifikovali Vašu e-mail adresu i aktivirali nalog.

Verifikaciju je potrebno izršiti u roku od 24 sata. Ukoliko to ne učinite u navedenom roku, Vaš nalog će biti automatski obrisan i imaćete priliku da kreirate novi.

Napomena: Ukoliko Vam e-mail ne stigne u glavnu poštu, molimo Vas da proverite neželjenu poštu ili promocije.

 

Kako da postupimo ako smo se registrovali sa pogrešnim e-mail-om?

 

U roku od 24 sata Vaš nalog koji ste kreirali sa pogrešnom e-mail adresom biće obrisan, a zatim ćete imati priliku ponovo da se registrujete (uz mogućnost korišćenja istih parametara kao što su korisničko ime i lozinka). Ukoliko želite da kreirate nalog odmah, bez čekanja 24 sata, to možete učiniti sa promenjenim parametrima korisničkog imena i lozinke.

 

Kako da se na portalu e.Sanduče omogući dostava i plaćanje računa ukoliko nisam vlasnik stana?

 

Potrebno je da se vlasnik stana registuje na poratlu e.Sanduče i u okviru svog korisničkog naloga bira opciju „Pristup mojim podacima“ kako bi obezbedio mogućnost pristupa drugim korisnicima, kao što su podstanari.

Ukoliko želite da imate uvid u račun nepokretnosti čiji ste podstanar, potrebno je da se Vi sa svojim podacima registrujete na portal, bez obzira na to  što niste vlasnik odnosno evidentirani korisnik prostora u bazi Sistema objedinjene naplate.

U okviru gore navedene opcije vlasnik nepokretnosti unosi Vaše korisničko ime i na taj način Vam omogućava pregled i plaćanje mesečnih obaveza.

 

Kako na portalu e.Sanduče mogu da vidim svoj račun od JKP „Infostan Tehnologije“?

 

Računu možete pristupiti biranjem izdavaoca JKP „Infostan tehnologije“, na početnoj strani Vašeg korisničkog naloga.

Klikom na adresu nepokretnost za koju želite videti račun, dobijate uvid u iznose i zaduženja po mesecima.

Odabirom željene godine i meseca i klikom na račun, sa desne strane će se pojaviti prozor u okviru kojeg birate opciju Pregled računa. Klikom na navedenu opciju otvoriće Vam se elektronski račun u PDF formatu, identičan onome koji Vam fizički stiže na adresu.

 

Na portalu e.Sanduče ne vidim svoj račun od JKP „Infostan tehnologije“, u čemu je problem?

 

Ukoliko Vam je onemogućen uvid u račun i ukoliko je Spisak računa (IDENT-a) prazan, molimo Vas da uputite e-mail na adresu esanduce@infostan.rs  ili da pozovete naš kol centar:

-              Za pozive iz svih fiksnih mreža korisnici sve informacije mogu dobiti pozivanjem besplatnog telefonskog broja 0800 011 018

-              Za pozive iz mobilnih mreža, koji se tarifiraju prema cenama mobilnih operatera, dostupan je broj 011 3954 420

 

Zašto je potreban JMBG prilikom registracije?

 

e.Sanduče nije isključivo portal za elektronsko dostavljanje računa, već ujedno omogućava i elektronsko plaćanje računa. Upravo zbog navedene mogućnosti koju pruža e.Sanduče neophodan je i jedinstveni matični broj građanina. Svi uslovi korišćenja i politika privatnosti koja se odnosi na zaštitu podataka data Vam je u delu prilikom registracije i pravljenja naloga.

Opreza radi, dodatno Vas obaveštavamo da su Vaši lični podaci i podaci o ličnosti bezbedni, te da su preduzete sve mere predviđene Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti („Sl. Glasnik RS“, br. 87/2018).

 

Da li registracijom na portal e.Sanduče prestajem da primam račun u papirnom obliku na kućnu adresu?

 

Na portalu e.Sanduče omogućen Vam je precizan uvid u elektronske račune za komunalne usluge odmah po formiranju zaduženja, pre procesa štampe i distribucije na kućne adrese.

Pored elektronskog uvida, i dalje će Vam računi stizati u papirnom obliku na kućnu adresu, sve dok ne izvršite odjavu u glavnom meniju „ISKLJUČI SLANJE RAČUNA“.

 

Kako da pristupim platformi e.Sanduče ako sam zaboravio korisničko ime svog naloga na platformi e.Sanduče koji je prethodno uspešno verifikovan?

 

Ukoliko ste kreirali nalog na platformi e.Sanduče i uspešno ga verifikovali, ali ste za isti zaboravili svoje korisničko ime, potrebno je da na početnoj strani za prijavu kliknete na link „Zaboravljena lozinka“ i klikom na link otvara se strana za reset lozinke na kojoj se nalazi novi link „Zaboravili ste korisničko ime“. Potrebno je kliknuti na dati link kako bi se otvorila odgovarajuća strana sa poljima u koje je potrebno da unesete svoj JMBG. Nakon što ste uneli Baš JMBG, kliknite na „Pošalji zahtev“ i biće Vam poslat e-mailna vašu prijavljenu e-mailadresu sa Vašim korisničkim imenom.

Napomena: Ukoliko Vam e-mail ne stigne u glavnu poštu, molimo Vas da proverite neželjenu poštu ili promocije.

 

Kako da pristupim platformi e.Sanduče ako sam zaboravio lozinku svog naloga na platformi e.Sanduče koji je prethodno uspešno verifikovan?

 

Ukoliko ste kreirali nalog na platformi e.Sanduče i uspešno ga verifikovali, ali ste za isti zaboravili svoju, potrebno je da na početnoj strani za prijavu kliknete na link „Zaboravljena lozinka“. Potrebno je kliknuti na dati link kako bi se otvorila odgovarajuća strana sa poljima u koje je potrebno da unesete svoje korisnično ime i svoj JMBG. Nakon što ste uneli Baš JMBG, kliknite na „Pošalji zahtev“ i biće Vam poslat e-mail na vašu prijavljenu e-mail adresu sa linkom za promenu lozinke.

 

Napomena: Ukoliko Vam e-mail ne stigne u glavnu poštu, molimo Vas da proverite neželjenu poštu ili promocije.

 

Kako da pristupim platformi e.Sanduče ako sam zaboravio korisničko ime i lozinku koju sam do sada koristio na On-line upitu stanja?

 

Ukoliko ste zaboravili korisničko ime i lozinku koju ste do sada koristili na On-line upitu stanja, potrebno je da izvršite ponovnu registraciju na novom portalu e.Sanduče.

 

Zašto bih plaćao preko vaše platforme ako već godinama plaćam račune na šalteru?

 

Plaćanje putem Vašeg korisničkog naloga na portalu e.Sanduče je najsigurniji i najbrži način da izmirite svoje obaveze za komunalne usluge.

Biranjem opcije „Plati“ (koja je se nalazi sa desne strane na stranici specifikacije računa),

izvršene uplate realizuju se odmah, a status računa se sa „Plati“ menja u „Plaćen“ što Vam govori da je uplata uspešno izvršena.

Na navedeni način je moguće plaćati obaveze bez obzira na osnov po kom su nastale (redovne obaveze, obaveze obuhvaćene opomenama ili podnetim predlozima za dozvolu izvršenja).

 

Do sada sam svoje račune plaćao putem bankarske aplikacije. Koje su mi prednosti plaćanja preko vaše platforme?

 

Plaćanjem putem platforme e.Sanduče poštedećete sebe dileme da li su uplate realizovene ili nisu, jer se status računa po izvršenom plaćanju odmah menja sa „plati“ u „plaćen“ što Vam govori da je uplata uspešno izvršena.

 

Plaćanjem na šalteru ili putem bankarske aplikacije imam uplatnicu kao dokaz o izvršenom plaćanju. Ako platim preko vaše platforme, šta se u navedenom dešava i koji dokaz tada imam?

 

Od platne institucije VSPay koja je posrednik u plaćanju, na adresu elektronske pošte koju ste uneli prilikom kreiranja naloga, stiže Vam potvrda o uspešnosti izvršene uplate kao merodavan dokaz o uplati.

 

Da li ima nekih dodatnih popusta ili benefita ukoliko odjavimo slanje računa na kućnu adresu?

 

Biranjem opcije „Isključi slanje računa“ dajete saglasnost da Vam računi JKP „Infostan tehnologije“ budu dostupni isključivo u elektronskom formatu u okviru Vašeg korisničkog naloga na portalu e.Sanduče (Računi), odnosno da se ne dostavljaju u papirnom obliku na kućnu adresu.

Na navedeni način zajedno sa nama učestvujete u očuvanju životne sredine i sprečavanju prekomernog štampanja na papiru, na šta JKP „Infostan tehnologije“ kao društveno odgovorno preduzeće stavlja izuzetan akcenat.

JKP „Infostan tehnologije“ će ceniti Vaš gest i nagraditi Vas dodatnim popustima i pogodnostima prilikom plaćanja.

 

Kako mogu da pokrenem tutorijal u bilo kom trenutku?

 

U okviru glavnog menija na portalu e.Sanduče potrebno je da izaberete „Podešavanja“ i u okviru toga „Pokreni tutorijal“. Na navedeni način, tutorijal možete pokrenuti u bilo kom trenutku. Ukoliko imate neke nejasnoće možete nas kontaktirati na e-mail esanduce@infostan.rs .

 

Na koji način mogu da promenim mejl adresu koju sam koristio prilikom registracije?

 

Izborom „Korisniči nalog“ iz glavnog menija pristupate korisničkim podacima koje možete izmeniti. Kada izvršite promenu potrebno je da nove podatke sačuvate. Promena mejl adrese zahteva ponovnu verifikaciju putem e-mail-a dok je za promenu ostalih korisničih podataka samo dovoljno sačuvati podatke klikom na dugme „Sačuvaj“. Ukoliko imate neke nejasnoće možete nas kontaktirati na e-mail esanduce@infostan.rs .

 

Kako mogu da izvršim preuzimanje računa u PDF formatu?

 

Odabirom željene godine i meseca i klikom na račun, sa desne strane će se pojaviti prozor u okviru kojeg birate opciju „Pregled računa“. Klikom na navedenu opciju otvoriće Vam se elektronski račun u PDF formatu i u gornjem desnom uglu potrebno je da izaberete „Download/Preuzmi“. Vaš račun će biti preuzet u PDF formatu i sačuvan na memoriji uređaja sa kojeg ste izvršili preuzimanje.

 

Zašto stoji u delu Računi da mi je račun „utužen“, kada sam isplatio celokupno dugovanje po rešenju o izvršenju?

 

U delu „Računi“ status „Utužen“ se nalazi na svim računima koji su obuhvaćeni postupkom prinudne naplate. Biranjem opcije „Utuženja“ u gornjem meniju imate uvid u sve neizmirene obaveze po određenom izvršnom postupku. Važna napomena je da, i nakon izmirenja obaveza po osnovu postupka prinudne naplate, status računa će biti „Utužen“, kao informacija da je za taj račun bio pokrenut postupak prinudne naplate.

 

Zašto ne mogu da izvršim plaćanje sa svojom platnom karticom preko vaše platforme e.Sanduče?

 

Sa svim karticama koje su predviđene za elektronsko plaćanje možete izvršiti plaćanje preko platforme e.Sanduče. Ukoliko imate bilo kakav problem sa platnom karticom molimo Vas da pokušate izvršiti plaćanje drugom platnom karticom ili da izvršite proveru sa Vašom bankom i da ponovo pokušate da izvršite plaćanje.

 

Zašto dobijam poruku da je transakcija neuspešna kad pokušam da platim preko vaše platforme e.Sanduče?

 

Molimo Vas da proverite sa Vašom bankom da li postoje neki limiti na Vašoj platnoj kartici kad je elektronsko plaćanje u pitanju i da ponovo pokušate da izvršite plaćanje.

 

Zašto mi ne stiže verifikacioni kod, iako dobijam obaveštenje sa vaše platforme za plaćanje da je verifikacioni kod  poslat SMS-om/e-mail-om?

 

Molimo vas da proverite sa Vašom bankom podatke o broju telefona ili e-mail-a koje ste registrovali  prilikom otvaranja računa ili prilikom zahteva za izdavanje platne kartice.

 

Kako možemo da izvršimo reklamaciju?

 

Reklamaciju na sporne iznose komunalnih usluga i naknada korisnici mogu da ulože u bilo kojoj ekspozituri JKP "Infostan tehnologije", putem Besplatnog pozivnog centra 0800 011 018, pošte ili e-mail-a. Reklamacije se mogu uložiti i direktno u komunalnim preduzećima koja svoje usluge isporučuju. O opravdanosti reklamacije odlučuju isključivo davaoci komunanih usluga.


Zbog čega smo dobili veće račune za vodu?

 

Ukoliko je račun za vodu uvećan, to znači da je došlo do povećane potrošnje, na osnovu parametara koje nam JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“ dostavlja na mesečnom nivou. Ukoliko JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“ uloženu reklamaciju uvaži, poslaćemo korisnicima račun sa korigovanim iznosom zaduženja za vodu. Reklamacije na utrošenu vodu mogu se uložiti u bilo kojoj ekspozituri našeg preduzeća ili direktno u JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“.


Kako možemo da platimo dugove koji su utuženi?

 

Svi građani koji imaju dugove po pravosnažnim presudama suda i okončanim parnicama i po donetim Zaključcma o izvršenju kod javnih izvršitelja, sa uračunatim kamatama i troškovima, trebalo bi da se obrate bilo kojoj ekspozituri ili Službi za prinudnu naplatu u Danijelovoj 33, gde će dobiti uplatnicu sa kojom će moći da izmire dugovanja, kao i putem e-mail prinudnanaplata@infostan.rs  .

 

Da li možemo zaostale dugove da platimo na rate?

 

Korisnici komunalnih usluga u periodu od 1. novembra do 06. avgusta 2020. godine mogu po veoma povoljnim uslovima da zaključe reprogram duga za neizmirene komunalne usluge. Gradsko veće grada Beograda donelo je Zaključak koji omogućava reprogram duga za fizička lica koja su utužena kod nadležnih sudova i javnih izvršitelja, za koje su donesene pravosnažne presude i rešenja o izvršenju, postupke koji su u toku pred nadležnim sudovima, korisnike koji duguju više od tri meseca, a za koje nije pokrenut postupak prinudne naplate, kao i za dužnike koji su u prethodnim godinama pristupili reprogramu duga, a nisu poštovali dinamiku otplate.  Svim korisnicima koji reprogramiraju dug otpisuje se celokupna kamata u slučaju ispunjenja ugovornih odredbi, pri čemu mogu da odaberu željeni model otplate preostalog duga, i to: plaćanjem duga u celosti otpisuje se 15% preostalog glavnog duga, za plaćanje duga na 3 mesečne rate otpisuje se 12% preostalog duga, za 6 rata otpisuje se 10% preostalog duga, dok se za 12 rata otpisuje 5% preostalog duga. Tokom primene i poštovanja uslova reprograma obračun kamate miruje, a potpisnici su u obavezi da plaćaju tekuće obaveze pored rate za reprogramirani dug. Svi zainteresovani za reprogram duga mogu da dođu u bilo koju ekspozituru ili sedište preduzeća svakog radnog dana od 7:30 do 15:30 časova, gde će na licu mesta dobiti predlog Ugovora o priznanju duga. Svi potpisnici Ugovora dužni su da overe potpis kod javnih beležnika i dostave ga JKP „Infostan tehnologije“, o čemu će preduzeće blagovremeno obaveštavati nadležne sudove i javne izvršitelje. Korisnici će nakon potpisivanja i overe dobiti kompletan plan otplate sa rokovima dospeća ugovorenih rata. U slučaju neplaćanja dve uzastopne rate celokupna dugovanja prema JKP „Infostan tehnologije“ dospevaju na naplatu odmah.

 

Da li redovne platiše imaju neke dodatne popuste?

 

Redovne platiše mogu ostvariti popuste u iznosu od 5%, 6%, 7%. JKP "Infostan tehnologije" korisnicima koji nemaju neizmirene obaveze, na računu unapred obračunava popust od 5% i/ili subvenciju . Popust od 6% obračunava se unapred korisnicima koji šest meseci koriste u kontinuitetu popust pri plćanju. Popust od 7% obračunava se korisnicima koji godinu dana u kontinuitetu koriste popust pri plaćanju. Umanjene račune potrebno je platiti do naznačenog datuma dospeća za popust.


Račun objedinjene naplate plaća se bez provizije u JP Pošta Srbije i velikom broju poslovnih banaka. U saradnji sa brojnim ustanovama redovne platiše mogu ostvariti posebne popuste i pogodnosti, koje mogu da ostvare sa poslednjim računom na kome je naznačeno „Zahvaljujemo što redovno izmirujete svoje obaveze“. Sve informacije o dodatnim pogodnostima i beneficijama za redovne platiše nalaze se na strani " Kutak za redovne platiše ".

 

Gde možemo da dobijemo pozive na broj, kako bismo izmirili zaostale račune?

 

Pozive na broj za uplatu zaostalih dugovanja možete da dobijete pozivom Besplatnog pozivnog centra 0800 011 018, u bilo kojoj ekspozituri ili sedištu JKP „Infostan tehnologije“ ili putem e-maila i pošte.

 

Kako možemo da promenimo broj članova domaćinstva?

 

Da biste promenili broj članova domaćinstva neophodno je da nam dostavite overenu potvrdu izdatu od Upravnika stambene zajednice o broju članova domaćinstva.

 

Da li možemo da bacimo račune ukoliko ne dugujemo ništa?

 

Svi korisnici koji nemaju nikakvih dugovanja mogu doći u bilo koju ekspozituru ili sedište JKP „Infostan tehnologije“ gde će dobiti overenu potvrdu da su izmirili sve obaveze. JKP "Infostan tehnologije" korisnicima na računu svakog meseca šalje precizno stanje svih tekućih i tuženih dugovanja.

 

Ko određuje cene?

 

Cenu komunalnih usluga i naknada određuje davalac komunalne usluge- preduzeće koje isporučuje svoju uslugu korisnicima i Skupština grada Beograda, koja daje saglasnost na promenu cene. JKP "Infostan tehnologije" ne određuje cenu ni jedne od usluga u SON-u.

 

Koji je rok za uplatu?

 

Rok za uplatu je naveden na samoj uplatnici - to je datum dospeća. Rok za plaćanje računa je kraj tekućeg meseca. Po isteku tog roka JKP "Infostan tehnologije" je u obavezi da zaračunava zateznu kamatu, a u slučaju pokretanja postupka prinudne naplate preko javih izvršitelja naplaćuju se i dodatni troškovi predujma.

 

Kako se vrši obračun?

 

Iznosi koji se plaćaju za komunalne usluge obračunavaju se na nekoliko načina.

 

Množenjem iznosa površine prostora sa cenom po kvadratnom metru obračunava se:

  • Naknada za iznošenje smeća -Cena za stambeni prostor i garaže je ista, dok je za poslovni prostor uvećana od zavisnosti od delatnosti koja se u njemu obavlja.
  • Naknada za grejanje -Naknada za grejanje se plaća svakog meseca, tokom cele godine, za stambeni prostor, a za garaže se plaća samo u toku grejne sezone koja traje od 15. oktobra do 15. aprila. U zgradama koje imaju zajednički prostor u okviru zgrade (vešernice, zajedničke prostorije i sl.) koje se greju, naknada se uvećava srazmerno odnosu površine zajedničkog prostora i ukupne površine stanova u zgradi.
  • Naknada za dimničarske usluge -Obračunava se monoženjem površine prostora sa važećom cenom.
  • Naknada za održavanje stambenih zgrada -Za stanove u privatnoj svojini, a za društvene sadržana je u zakupnini. Ukoliko na svom računu pronađete neku od sledećih stavki, vaša zgrada ima određeni ugovorni odnos sa JP "Gradsko stambeno":

- Održavanje zgrade sa liftom -održavanje zajedničkih delova zgrade i održavanje lifta;
- Održavanje zgrade bez lifta -održavanje zajedničkih delova zgrade bez lifta, zato što zgrada nema lift ili zato što njegovo održavanje nije povereno JP "Gradsko stambeno";
- Čišćenje zgrade -usluge čišćenja zajedničkih delova zgrade;
- Održavanje po posebnom ugovoru -zaključen poseban Ugovor o izvođenju radova koji po svom obimu ili vrsti nisu obuhvaćeni osnovnim ugovorom.

Naknada se naplaćuje samo stanarima koji žive u zgradama koje imaju sklopljen Ugovor sa JP "Gradsko stambeno" o održavanju. Obračunava se množenjem površine prostora sa trenutno važećom cenom.
Poslovni prostor koji se nalazi u zgradama koje imaju sklopljen Ugovor o održavanju plaćaju ovu naknadu uvećano (cena za stambeni prostor se množi koeficijentom koji ne može biti veći od 4).
Stanovi u kojima je registrovana delatnost ove naknade plaćaju uvećano, cena koja važi za stambeni prostor se množi koeficijentom 2.

  • Čišćenje zgrade -Da bi se naplaćivala ova usluga potreban je poseban ugovor između Skupštine stambene zajednice i JP "Gradsko stambeno", jer čišćenje nije obuhvaćeno ugovorom o održavanju. Naplata se vrši po stambenoj jedinici.
  • Naknada po osnovu osiguranja -Zaračunava se korisnicima koji dobrovoljno odlučili da osiguraju svoju imovinu.

Ostale usluge se obračunavaju:

  • Zakupnina stanova -Proizvod površine stana i broja bodova koji predstavljaju ukupan kvalitet stana pomnoži se sa koeficijentom koji šestomesečno usklađuje nadležni republički organ.
  • Korišćenje vodnog dobra i Naknada za ispuštenu vodu -Obračunava se kao proizvod utrošene hladne vode po m3 i cene u dinarima po m3.
  • Naknada za vodu i toplu vodu -Obračunava se tako što se potrošnja izražena u m3 pomnoži sa cenom u dinarima po m3, pa se tako dobijen iznos podeli prema kriterijumu koji utvrdi Skupština stambene zajednice.
  • Pogonska spremnost sistema - naknada koja se naplaćuje u fiksnom iznosu za održavanje i ispiranje distributivnog sistema vodovodne mreže koju utvrđuje javno komunalno preduzeće koje vrši prečišćavanje i distribuciju vode uz saglasnost Osnivača.
  • Naknada za zajedničku električnu energiju -Obračunava se tako što se ukupna potrošnja na mernom instrumentu, strujomeru, za određenog potrošača, stepenišno svetlo, lift ili podstanicu, pomnoži sa cenom u dinarima po kVh i tako dobijen iznos podeli prema kriterijumu koji utvrdi Skupština stambene zajednice. Kriterijum raspodele može biti broj članova domaćinstva ili površina prostora koji se koristi. Kod uključenja novih objekata – zgrada raspodela zajedničkih troškova se vrši po m2 prostora, a po formiranju Skupštine stambene zajednice može se doneti odluka o promeni načina obračuna.

 

Kako da prijavimo promenu podataka?

 

Podnošenjem dokaza o vlasništvu (Ugovor o kupoprodaji, Ostavinsko rešenje, Ugovor o poklonu, Ugovor o doživotnom izdržavanju) ili pravu na korišćenje određenog prostora neposredno JKP "Infostan tehnologije" ovi podaci su odmah promenjeni za sve usluge u sistemu. Isto se odnosi na podatke o broju članova domaćinstva, pri čemu ovu promenu mora da potvrdi i Upravnik stambene zajednice. Zahtev za promenu podataka koji se tiču određene usluge (npr. površine za grejanje) možete podneti neposredno davaocu usluge ili preko JKP "Infostan tehnologije".

 

Koje popravke u stanu vrši JKP "Infostan tehnologije"?

 

JKP "Infostan tehnologije ne radi popravke već isključivo vrši obračun i naplatu komunalnih usluga i naknada. Popravke vrše davaoci usluga, svako u svom domenu.

 

Ko i kako vrši očitavanje potrošnje isporučene toplotne energije?


JKP "Beogradske elektrane" u periodu od 1. do 5. dana u mesecu očitavaju ukupno isporučenu toplotnu energiju preko mernog uređaja ugrađenog u toplotno-predajnu stanicu, shodno članovima 47. i 48. "Odluke o snabdevanju toplotnom energijom u gradu Beogradu" ("Sl. list grada Beograda", br. 43/2007). JKP "Beogradske elektrane" očitavaju potrošnju na primaru, odnosno ukupnu isporučenu toplotnu energiju priključenim objektima, što predstavlja osnov za raspodelu potrošnje unutar objekta.

 

Ko i na osnovu čega vrši raspodelu toplotne energije potrošene na nivou objekta? Kako je moguće vršiti proveru očitavanja instalisanih uređaja za raspodelu?

 

U novoizgrađenim objektima priključenim na sistem daljinskog grejanja investitori su angažovali firme (naziv firme i kontakt telefon se nalaze na poleđini računa JKP "Infostan tehnologije"), koje u periodu od dve godine (od dana uvođenja u sistem redovne isporuke toplotne energije) vrše raspodelu potrošnje na osnovu redovnog mesečnog očitavanja uređaja za registrovanje sopstvene pojedinačne potrošnje. U cilju nastavka naplate (posle isteka garantnog perioda, tj. dve godine) isporučene toplotne energije prema očitanim i raspodeljenim vrednostima neophodno je formirati Skupštinu stambene zajednice, koja će po isteku dve godine sklopiti ugovor o nastavku usluge očitavanja i raspodele. Ukoliko se nakon isteka dve godine ne formira Skupština stambene zajednice ili se ne sklopi ugovor sa firmom o raspodeli očitanih vrednosti, naplata isporučene toplotne energije na osnovu očitanih vrednosti merila u predajnoj stanici vršiće se srazmerno učešću zagrevane površine predmetnog prostora u ukupnoj zagrevanoj površini objekata priključenih na predajnu stanicu (čime se gubi mogućnost upravljanja pojedninačnom potoršnjom prema ličnim potrebama i plaćanje u skladu sa tim). Očitavanje i raspodelu potrošnje (jednom mesečno i prilikom promene cena) na osnovu očitanih stanja na uređajima za registrovanje sopstvene pojedinačne potrošnje vrši preduzeće koje je sa investitorom objekta potpisalo sporazum o očitavanju i raspodeli toplotne energije. Raspodela potrošnje se vrši prema procentualnom učešću pokazivanja uređaja za raspodelu potrošnje (URP), prema ukupnom očitavanju svih uređaja za raspodelu u objektima koji su povezani na podstanicu. Proveru očitavanja URP-a, serijskih brojeva uređaja, veze serijskih brojeva i predmetnih prostora (stanova i lokala), kao i uputstvo za očitavanje na samim URP-ovima može se dobiti u firmi koja vrši raspodelu potrošnje. Potrebno je da Skupština stambene zajednice kontaktira firmu koja vrši raspodelu i da firma dostavi izveštaj na osnovu koga se može videti kako se došlo do raspodeljene potrošnje prikazane na poleđini računa JKP "Infostan tehnologije".

 

Šta predstavlja stavka "grejanje - instalisana snaga", kako je određena i kako se naplaćuje?

 

Instalisana snaga je instalisani kapacitet grejnih tela i određena je projektnom dokumentacijom koju je podneo investitor i na osnovu koje je zaključen ugovor o zakupu kapaciteta u postrojenjima isporučioca toplotne energije. Cena za instalisanu snagu je određena na godišnjem nivou (na priznanici JKP "Infostan tehnologije" prikazano kao stavka: "grejanje - instalisana snaga"), koja se za prvu grejnu sezonu obračunava za period od 6 meseci, a po isteku tekuće grejne sezone (tekućeg obračunskog perioda) naplaćuje se 12 meseci. Obzirom da JKP "Infostan tehnologije" godišnju cenu svodi na grejni dan, u uplatnicama se javlja razlika u jediničnoj ceni za svaki mesec koja usled navedenog načina obračuna zavisi od broja dana u mesecu. Iz navedenog sledi da jedinična cena nije ista u mesecima koji imaju različit broj dana (npr. januar i februar).


Ko vrši obračun raspodeljene toplotne energije i kako se vrši korekcija računa?

 

Obračun raspodeljene toplotne energije i instalisane snage, izradu i ispostavu mesečnih računa u ime JKP "Beogradske elektrane" vrši JKP "Infostan tehnologije". Reklamacija na raspodelu utrošene toplotne energije podnosi se firmi angažovanoj za vršenje usluge očitavanja i raspodele. Reklamacija na očitavanje primarnog merila podnose se isporučiocu toplotne energije JKP "Beogradske elektrane". Reklamacija na obračun podnose se u JKP "Infostan tehnologije". Korekcija računa moguća je tek nakon konstatovanja greške u očitavanju ili raspodeli, nakon čega bi ista bila ispravljena i izvedena nova raspodela potrošnje.

 

Da li na uplatnici potrošnja toplotne energije odgovara mesecu za koji je izdat račun?

 

Ne, imajući u vidu da JKP "Beogradske elektrane" u periodu od 1. do 5. dana u mesecu očitavaju ukupno isporučenu toplotnu energiju preko mernog uređajaja ugrađenog u toplotno-predajnu stanicu. Očitava se potrošnja iz prethodnog meseca. Očitane vrednosti isporučene toplotne energije se dostavljaju preduzeću koje je vrši očitavanje URP i raspodelu potrošnje. Nakon raspodele utrošene toplotne energije preduzeće zaduženo za objekat, dostavlja raspodeljene vrednosti JKP "Beogradske elektrane", koje nakon provere usklađenosti dostavljene i raspodeljene potrošnje podatke prosleđuje u JKP "Infostan tehnologije" radi izrade i isporuke računa. Obzirom da "Infostan tehnologije" izrađuje račune za tekući mesec nakon 20. u mesecu, nije moguće na uplatnicama iskazivati potrošnju za tekući mesec (obzirom da isti nije završen). Ovaj proces ima za posledicu da se potrošnja (stavke "grejanje" i "instalisana snaga") toplotne energije na računu odnosi na prethodni mesec u odnosu na mesec naveden u računu, pa se na primer na uplatnici za januar 2019. nalazi se potrošnja iz decembra 2018.

 

Kako rade termostatski ventili, zašto kada se podesi na neki podeok radijator radi, a na nekom uopšte ne radi?

 

Na termostatskim ventilima numerisani su brojevi koji označavaju nivo temperature vazduha u prostoriji. Definisanje podeoka i temperature vazduha se razlikuje zavisno od proizvođača ventila. Ukoliko je, npr. na položaju 3 radijator hladan, to znači da je dostignuta predefinisana temperatura vazduha u prostoriji i ukoliko ista padne ispod date vrednosti, termostatski ventil sam propusti izvesnu količinu tople vode, do trenutka dok se ne postigne zadata temperatura vazduha u prostoriji.
Zašto je veća potrošnja toplotne energije u odnosu na potrošnju iz prethodnog meseca, iako je bila podešena ista temperatura na termostatskim ventilima?
Ukoliko su termostatski ventili bili na istim položajima tokom dva uzastopna meseca na istim položajima, a da se nivo raspodeljene toplotne energije razlikuje za navedene mesece, treba imati u vidu da je za objeke isporučena različita količina toplote u različitim mesecima, a sve u skladu sa vremenskim uslovima u tom periodu. U periodu kada su bile niže spoljne tempreature, da bi se u objektima održavala propisana temperatura isporučeno je više energije.

 

Čija je obaveza održavanja grejnih instalacija nakon uvođenja zgrade u Sistem objedinjene naplate?

 

U periodu garantnog roka, koji traje dve godine od dana uvođenja zgrade u Sistem objedinjene naplate, održavanje, progrejanost i ispravan rad grejnih instalacija je obaveza investitora, odnosno izvođača radova. U navedenom periodu obaveza investitora je da uspostavi ispravan rad grejnih instalacija i progrejanost celokupnog objekta.

 

Da li promene na grejnim instalacijama u susednim stanovima, na primer izmene broja grejnih tela, mogu da utiču na iznos računa u okolnim stanovima?

 

Izmene na instalacijama i grejnim telima nisu dozvoljene bez pisanog odobrenja isporučioca toplotne energije. Svaka promena na grejnim telima u vidu promene broja rebara na grejnim telima odražava se na potrošnju u stanovima u kojima je izvršena promena, a ne na okolne stanove.

 


Zbog čega nam je na računu iskazan dug, kada smo platili sve obaveze?

 

Svakog 20. dana u mesecu JKP „Infostan tehnologije“ radi presek stanja, nakon čega se formira račun. Ukoliko do dana preseka niste izvršili uplatu prethodnog računa, vama se na računu pojavljuje dug za neplaćene obaveze. Ukoliko platite račun posle preseka, nema razloga da brinete jer se te uplate regularno proknjižavaju, a na narednom računu se ne iskazuje nikakav dug.

 

Koja dokumentacija je potrebna za ulistavanje troškova upravljanja i održavanja na računu objedinjene naplate?

 

Detaljne informacije o potrebnoj dokumentaciji i samoj proceduri imate na našem sajtu  https://www.infostan.rs/sr/dokumentacija-potrebna-za-zakljucenje-ugovora , gde možete preuzeti i obrasce.

 

Koliko iznosi provizija JKP „Infostan tehnologije“ za ulistavanje usluga upravljanja i održavanja stambene zajednice na račun JKP „Infostan tehnologije“?

 

Za osnovicu do 1000,00 dinara po ulistanoj usluzi, provizija je 10% + PDV, dok je za iznos preko 1000,00 dinara provizija 3,5% + PDV. Iznos provizije se zadržava, od ukupno naplaćenog iznosa u obračunskom periodu prebacuje se neto iznos (bruto umanjen za proviziju).

 

Na račun stambene zajednice preneto je manje sredstava nego što je zaduženje. Zašto?

 

Razlog prenosa manjeg iznosa sredstava na račun stambene zajednice može biti:

  1. a) Pokrenut postupak prinudne naplate protiv nekog od članova skupštine stanara. Tačan iznos i ime i prezime stanara imate na izveštaju koji se nalazi na portalu za upravnike https://stambenezajednice.infostan.rs/Profil/Prijava .

Takođe, možete se obratiti i Službi prinudne naplate na prinudnanaplata@infostan.rs za više detalja.

  1. b) Neažurno plaćanje članova skupštine stambene zajednice (stanara) - ukoliko je uplata evidentirana nakon preseka stanja za koju se vrši obračunki period, ista neće biti iskazana na izveštaju za taj mesec, već za naredni. Uvid u uplate, analitiku i sintetiku takođe imate na portalu za upravnike https://stambenezajednice.infostan.rs/Profil/Prijava.

Potpisali smo Ugovor u junu, a sredstva još nisu preneta, sada je kraj jula. Kada mogu da očekujem prenos sredstava?

Ukoliko je Ugovor potpisan u toku juna, usluge će biti ulistane na račun JKP „Infostan tehnologije“ na junski račun čija naplata se sprovodi u toku jula. Prvi prenos sredstava možete očekivati do 25. avgusta.

 

Stambena zajednica je odlučila da troškove tekućeg održavanja ulista na račun objedinjene naplate. Koja je procedura?

 

Potrebno je predate dokumentaciju - Zahtev, Odluku koja je overena u skladu sa Zakonom o overi potpisa (mora da sadrži nazive usluga i cene koje su izglasane na Skupštini stanara, ime i prezime lica ovlašćenog za potpisivanje Ugovora sa JKP „Infostan tehnologije“, da se navedene usluge naplaćuju preko JKP „Infostan tehnologije“ i tekući račun na koji se sredstva prenose), Izvod iz zapisnika i spisak stanara na bilo koju ekspozituru JKP „Infostan tehnologije“ ili u Danijelovu 33, ili da je pošaljete poštom. Ukoliko je dokumentacija kompletna i nakon obrade, bićete pozvani da potpišete Ugovor. Potpisivanje se vrši u Danijelovoj 33.

 

Već imamo zaključen Ugovor sa JKP „Infostan tehnologije“ za usluge upravljanja i investicionog održavanja i želimo da dodamo uslugu tekućeg održavanja. Koja je procedura?

 

Potrebno je da dostavite Odluku i Izvod iz zapisnika u kojima je obavezno navedeno da je stambena zajednica donela odluku i ovlastila upravnika da zaključi Aneks Ugovora, pozivajući se na broj ugovora, kako bi dopuna bila dodata u predmet.

Kada Aneks Ugovora bude izrađen, bićete pozvani da isti potpišete.

Na sednici skupštine stanara doneta je Odluka da se iznos za investiciono održavanje poveća sa dosadašnjih 10, 16 dinara po m2 na 20 dinara po kvadratu.

 

Koja je procedura?

 

Ukoliko imate već potpisan Ugovor i u pitanju je samo promena cena već ulistanih usluga, potrebno je samo da predate Odluku overena u skladu sa Zakonom o overi potpisa i Izvod iz zapisnika. Nije potrebno potpisivanje Aneksa Ugovora jer se radi o promeni cena postojeće usluge.

 

Da li je moguće isključiti iz naplate jedan ili više posebnih delova zgrade (stanova, garaža i sl.)?

 

Da, moguće je ukoliko stambena zajednica donese odluku da se neko od vlasnika posebnih delova stambene zgrade ne treba da plaća određene usluge (potrebno je da je Odluka overena kod javnog beležnika u skladu sa Zakonom o overi potpisa i da postoji Izvod iz zapisnika te odluke).

Da li je, u slučaju prinudne uprave, moguće zaključiti ugovor bez održane sednice stambene zajednice i izvoda iz zapisnika sa iste sa potpisima vlasnika posebnih delova zgrade?

Ne. Skupština stambene zajednice donosi sve odluke koje se tiču stambene zajedice. Upravnik je lice ovlašćeno za zastupanje i ne može samostalno donositi odluke u ime stambene zajednice. Prinudni upravnik donosi samo odluku za cene njegove usluge, a takvu odluku odobrava organ jedinice lokalne samouprave.

 

Promenili smo upravnika u zgradi, a imamo potpisan Ugovor sa JKP „Infostan tehnologije“. Da li treba da potpišemo Aneks Ugovora?

 

Ne treba. Upravnik je lice ovlašćeno za zastupanje, a Ugovor je zaključen između Stambene zajednice i JKP „Infostan tehnologije“.

 

Stambena zajednica ima potpisan Ugovor sa JKP „Infostan tehnologije“ za usluge tekućeg i investicionog održavanja. Skupština stambene zajednice je izglasala da naplatu tekućeg održavanja ne želi više da vrši preko Sistema objedinjene naplate. Koja je procedura za skidanje usluge sa računa objedinjene naplate?

 

Potrebno je da dostavite Odluku overenu u skladu sa Zakonom o overi potpisa i Izvod iz zapisnika u kojima je obavezno navedeno da je stambena zajednica donela odluku i ovlastila upravnika da zaključi Aneks Ugovora, pozivajući se na broj ugovora, kako bi dopuna bila dodata u predmet.

Kada Aneks Ugovora bude izrađen, bićete pozvani da isti potpišete.

 

Stambena zajedica je donela odluku da želi da raskine Ugovor sa JKP „Infostan tehnologije“. Koja je procedura?

 

Potrebno je da dostavite Odluku i Izvod iz zapisnika u kojima je obavezno navedeno da je stambena zajednica donela odluku, pozivajući se na broj ugovora, kako bi dopuna bila dodata u predmet. U Ugovoru je navedeno da je raskidni rok 90 dana od dana kada je primljeno obaveštenje.

 

Kada je potrebno zaključiti Aneks Ugovora?

 

Aneks Ugovora je potrebno zaključiti ukoliko se menja Predmet Ugovora – dodavanje ili skidanje usluga koje su ulistane na račun objedinjene naplate ili ukoliko se menja broj tekućeg računa stambene zajednice na koji se prenose sredstva.

Za promenu cena već ulistanih usluga nije potrebno potpisivati Aneks Ugovora.