Честа питања и одговори

 

 

Како да се региструјем на платформу е.Сандуче?

 

ЈКП „Инфостан технологије“ је пустило у рад најсавременији, брз, ефикасан, једноставан и сигуран портал за електронску доставу и плаћање рачуна е.Сандуче - есандуце.рс , која омогућава корисницима да се бесплатно региструју и сваког месеца на само једном месту имају увид у рачуне обједињене наплате и других правних лица одмах по формирању задужења, пре процеса штампе и дистрибуције на кућне адресе.

Истовремено, омогућено је безбедно електронско плаћање рачуна Visa, Mastercard, Maestro, Dina и American Express платним картицама само једним кликом, без одласка у платне институције и без трошкова провизије. Платформа такође омогућава прецизан увид у архиву рачуна и аналитику реализованих уплата.

Новом порталу www.esanduce.rs можете приступити путем интернет прегледача: Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Opera, Safari.

На почетној страни платформе потребно је да кликнете на дугме „Региструјте се“.

Након тога, бићете преусмерени на страницу за регистрацију, коју је потребно да попуните траженим подацима у зависности од тога да ли креирате налог у својству физичког или правног лица.

Уколико имате потешкоће са попуњавањем Захтева за креирање приватног корисничког налога физичког лица/Захтева за креирање службеног корисничког налога правног лица, прочитајте Упутство за попуњавање захтева или погледајте видео туторијал за регистрацију који се налазе на крају Захтева. 

Након регистрације унетих података и давања сагласности на услове коришћења и изјаву о приватности, добићете e-mail са активационим линком, на који је потребно да кликнете како бисте верификовали Вашу e-mail адресу и активирали налог. Верификацију је потребно изршити у року од 24 сата. Уколико то не учините у наведеном року, Ваш налог ће бити аутоматски обрисан и имаћете прилику да креирате нови.

 

Напомена: Уколико Вам e-mail не стигне у главну пошту, молимо Вас да проверите нежељену пошту или промоције.

 

Како да приступим платформи е.Сандуче уколико сам до сада користио On-line упит стања?

 

Уколико сте имали налог на On-line упиту стања потребно је исте параметре за приступ унети у поља корисничко име и лозинка.

Кликом на дугме „Пријавите се“ бићете преусмерени на страницу са захтевом за креирање корисничког налога, која ће бити аутоматски попуњена са подацима које сте користили на On-line упиту стања.

По извршеном уносу тражених података и давања сагласности на услове коришћења и изјаву о приватности, добићете e-mail са активационим линком на који је потребно да кликнете како бисте верификовали Вашу e-mail адресу и активирали налог.

Верификацију је потребно изршити у року од 24 сата. Уколико то не учините у наведеном року, Ваш налог ће бити аутоматски обрисан и имаћете прилику да креирате нови.

 

Напомена: Уколико Вам e-mail не стигне у главну пошту, молимо Вас да проверите нежељену пошту или промоције.

 

Како да одјавим приспеће штампаног рачуна путем поште?

 

Како је за ЈКП „Инфостан технологије“ веома важно очување и заштита животне средине, корисницима је омогућено да на порталу е.Сандуче брзо и лако искључе слање штампаних рачуна путем поште.

Опција „Искључи слање рачуна“ се налази у главном менију. Активирањем ове опције дајете сагласност да Вам рачуни ЈКП „Инфостан технологије“ буду доступни искључиво у електронском формату у оквиру апликације е.Сандуче (Рачуни) , односно да се не достављају у папирном облику на кућну адресу.

На наведени начин заједнички чувамо животну средину, спречавамо прекомерно штампање и употребу папира, смањујемо количину отпада, јер смо се определили за „зеленију будућност“.

Уколико желите да поново активирате опцију доставе рачуна у папирном формату, можете електронским путем доставити захтев на мејл адресу есандуце@инфостан.рс или у најближој експозитури предузећа.

 

Да ли страни држављани могу да се региструју на портал е.Сандуче?

 

ЈКП „Инфостан технологије“ је омогућило регистрацију страних држављана који имају привремени или стални боравак у Републици Србији, како би сви корисници који нису држављани наше земље а имају некретнину у свом власништву, могли брзо и лако да се региструју на електронски сервис за доставу и плаћање рачуна путем платформе е.Сандуче.

Нова функционалност коју смо обезбедили за све стране држављане који су власници некретнина у Републици Србији омогућава им да се региструју са евиденционим бројем, имају увид у своје рачуне и врше безбедно и сигурно плаћање из иностранства само једним кликом.

 

Детаљније о поступку регистрације страних држављана прочитајте на сајту ЈКП „Инфостан технологије“ – www.infostan.rs .

 

Да ли можемо да плаћамо рачуне из иностранства на порталу е.Сандуче?

 

ЈКП „Инфостан технологије“ Вам је омогућило да плаћате рачуне из иностранства INO картицама Visa, Mastercard и American Express.

 

Којим платним картицама је могуће плаћати рачуне на порталу е.Сандуче?

 

Извршите плаћање рачуна на најбржи и најсигурнији начин само једним кликом, без одласка у платне институције и без трошкова провизије. Омогућено је безбедно електронско плаћање рачуна Visa, Mastercard, Maestro, Dina и American Express платним картицама. На e-mail адресу са којом сте креирали и верификовали налог ћете добити потврду о успешној трансакцији. На порталу е.Сандуче ће Ваша уплата одмах бити видљива, док ће статус рачуна бити аутоматски промењен у „Плаћен“.

 

Како да се пријавим на портал е.Сандуче ако ми је истекао верификациони линк?

 

Будући да је линк за верификацију налога истекао, односно да налог који сте креирали није верификован у року од 24 сата, исти је аутоматски обрисан што значи да несметано можете поново извршити регистрацију од почетка уз могућност коришћења истих параметара (корисничко име и лозинка).

 

Како да се пријавим за праћење и плаћање рачуна других правних лица?

 

Праћење и плаћање рачуна других правних лица је у фази имплементације. За сада имате могућност праћења и плаћања рачуна ЈКП „Инфостан технологије“.

За новости и више информација пратите сајт ЈКП „Инфостан технологије“ – www.infostan.rs .

 

Да ли је могуће креирати више налога са једном e-mail адресом?

 

Могуће је креирати више корисничких налога са једном e-mail адресом. Потребно је да се за сваки креиран кориснички налог изврши верификација. Након регистрације унетих података и давања сагласности на услове коришћења и изјаву о приватности, добићетеe-mail са активационим линком, на који је потребно да кликнете како бисте верификовали Вашу e-mail адресу и активирали налог.

Верификацију је потребно изршити у року од 24 сата. Уколико то не учините у наведеном року, Ваш налог ће бити аутоматски обрисан и имаћете прилику да креирате нови.

Напомена: Уколико Вам e-mail не стигне у главну пошту, молимо Вас да проверите нежељену пошту или промоције.

 

Како да поступимо ако смо се регистровали са погрешним e-mail-ом?

 

У року од 24 сата Ваш налог који сте креирали са погрешном e-mail адресом биће обрисан, а затим ћете имати прилику поново да се региструјете (уз могућност коришћења истих параметара као што су корисничко име и лозинка). Уколико желите да креирате налог одмах, без чекања 24 сата, то можете учинити са промењеним параметрима корисничког имена и лозинке.

 

Како да се на порталу е.Сандуче омогући достава и плаћање рачуна уколико нисам власник стана?

 

Потребно је да се власник стана регистује на поратлу е.Сандуче и у оквиру свог корисничког налога бира опцију „Приступ мојим подацима“ како би обезбедио могућност приступа другим корисницима, као што су подстанари.

Уколико желите да имате увид у рачун непокретности чији сте подстанар, потребно је да се Ви са својим подацима региструјете на портал, без обзира на то  што нисте власник односно евидентирани корисник простора у бази Система обједињене наплате.

У оквиру горе наведене опције власник непокретности уноси Ваше корисничко име и на тај начин Вам омогућава преглед и плаћање месечних обавеза.

 

Како на порталу е.Сандуче могу да видим свој рачун од ЈКП „Инфостан Технологије“?

 

Рачуну можете приступити бирањем издаваоца ЈКП „Инфостан технологије“, на почетној страни Вашег корисничког налога.

Кликом на адресу непокретност за коју желите видети рачун, добијате увид у износе и задужења по месецима.

Одабиром жељене године и месеца и кликом на рачун, са десне стране ће се појавити прозор у оквиру којег бирате опцију Преглед рачуна. Кликом на наведену опцију отвориће Вам се електронски рачун у ПДФ формату, идентичан ономе који Вам физички стиже на адресу.

 

На порталу е.Сандуче не видим свој рачун од ЈКП „Инфостан технологије“, у чему је проблем?

 

Уколико Вам је онемогућен увид у рачун и уколико је Списак рачуна (ИДЕНТ-а) празан, молимо Вас да упутите e-mail на адресу esanduce@infostan.rs  или да позовете наш кол центар:

-              За позиве из свих фиксних мрежа корисници све информације могу добити позивањем бесплатног телефонског броја 0800 011 018

-              За позиве из мобилних мрежа, који се тарифирају према ценама мобилних оператера, доступан је број 011 3954 420

 

Зашто је потребан ЈМБГ приликом регистрације?

 

е.Сандуче није искључиво портал за електронско достављање рачуна, већ уједно омогућава и електронско плаћање рачуна. Управо због наведене могућности коју пружа е.Сандуче неопходан је и јединствени матични број грађанина. Сви услови коришћења и политика приватности која се односи на заштиту података дата Вам је у делу приликом регистрације и прављења налога.

Опреза ради, додатно Вас обавештавамо да су Ваши лични подаци и подаци о личности безбедни, те да су предузете све мере предвиђене Законом о заштити података о личности („Сл. Гласник РС“, бр. 87/2018).

 

Да ли регистрацијом на портал е.Сандуче престајем да примам рачун у папирном облику на кућну адресу?

 

На порталу е.Сандуче омогућен Вам је прецизан увид у електронске рачуне за комуналне услуге одмах по формирању задужења, пре процеса штампе и дистрибуције на кућне адресе.

Поред електронског увида, и даље ће Вам рачуни стизати у папирном облику на кућну адресу, све док не извршите одјаву у главном менију „ИСКЉУЧИ СЛАЊЕ РАЧУНА“.

 

Како да приступим платформи е.Сандуче ако сам заборавио корисничко име свог налога на платформи е.Сандуче који је претходно успешно верификован?

 

Уколико сте креирали налог на платформи е.Сандуче и успешно га верификовали, али сте за исти заборавили своје корисничко име, потребно је да на почетној страни за пријаву кликнете на линк „Заборављена лозинка“ и кликом на линк отвара се страна за ресет лозинке на којој се налази нови линк „Заборавили сте корисничко име“. Потребно је кликнути на дати линк како би се отворила одговарајућа страна са пољима у које је потребно да унесете свој ЈМБГ. Након што сте унели Баш ЈМБГ, кликните на „Пошаљи захтев“ и биће Вам послат e-mailна вашу пријављену e-mailадресу са Вашим корисничким именом.

Напомена: Уколико Вам e-mail не стигне у главну пошту, молимо Вас да проверите нежељену пошту или промоције.

 

Како да приступим платформи е.Сандуче ако сам заборавио лозинку свог налога на платформи е.Сандуче који је претходно успешно верификован?

 

Уколико сте креирали налог на платформи е.Сандуче и успешно га верификовали, али сте за исти заборавили своју, потребно је да на почетној страни за пријаву кликнете на линк „Заборављена лозинка“. Потребно је кликнути на дати линк како би се отворила одговарајућа страна са пољима у које је потребно да унесете своје кориснично име и свој ЈМБГ. Након што сте унели Баш ЈМБГ, кликните на „Пошаљи захтев“ и биће Вам послат e-mail на вашу пријављену e-mail адресу са линком за промену лозинке.

 

Напомена: Уколико Вам e-mail не стигне у главну пошту, молимо Вас да проверите нежељену пошту или промоције.

 

Како да приступим платформи е.Сандуче ако сам заборавио корисничко име и лозинку коју сам до сада користио на On-line упиту стања?

 

Уколико сте заборавили корисничко име и лозинку коју сте до сада користили на On-line упиту стања, потребно је да извршите поновну регистрацију на новом порталу е.Сандуче.

 

Зашто бих плаћао преко ваше платформе ако већ годинама плаћам рачуне на шалтеру?

 

Плаћање путем Вашег корисничког налога на порталу е.Сандуче је најсигурнији и најбржи начин да измирите своје обавезе за комуналне услуге.

Бирањем опције „Плати“ (која је се налази са десне стране на страници спецификације рачуна),

извршене уплате реализују се одмах, а статус рачуна се са „Плати“ мења у „Плаћен“ што Вам говори да је уплата успешно извршена.

На наведени начин је могуће плаћати обавезе без обзира на основ по ком су настале (редовне обавезе, обавезе обухваћене опоменама или поднетим предлозима за дозволу извршења).

 

До сада сам своје рачуне плаћао путем банкарске апликације. Које су ми предности плаћања преко ваше платформе?

 

Плаћањем путем платформе е.Сандуче поштедећете себе дилеме да ли су уплате реализовене или нису, јер се статус рачуна по извршеном плаћању одмах мења са „плати“ у „плаћен“ што Вам говори да је уплата успешно извршена.

 

Плаћањем на шалтеру или путем банкарске апликације имам уплатницу као доказ о извршеном плаћању. Ако платим преко ваше платформе, шта се у наведеном дешава и који доказ тада имам?

 

Од платне институције ВСПаy која је посредник у плаћању, на адресу електронске поште коју сте унели приликом креирања налога, стиже Вам потврда о успешности извршене уплате као меродаван доказ о уплати.

 

Да ли има неких додатних попуста или бенефита уколико одјавимо слање рачуна на кућну адресу?

 

Бирањем опције „Искључи слање рачуна“ дајете сагласност да Вам рачуни ЈКП „Инфостан технологије“ буду доступни искључиво у електронском формату у оквиру Вашег корисничког налога на порталу е.Сандуче (Рачуни), односно да се не достављају у папирном облику на кућну адресу.

На наведени начин заједно са нама учествујете у очувању животне средине и спречавању прекомерног штампања на папиру, на шта ЈКП „Инфостан технологије“ као друштвено одговорно предузеће ставља изузетан акценат.

ЈКП „Инфостан технологије“ ће ценити Ваш гест и наградити Вас додатним попустима и погодностима приликом плаћања.

 

Како могу да покренем туторијал у било ком тренутку?

 

У оквиру главног менија на порталу е.Сандуче потребно је да изаберете „Подешавања“ и у оквиру тога „Покрени туторијал“. На наведени начин, туторијал можете покренути у било ком тренутку. Уколико имате неке нејасноће можете нас контактирати на e-mail esanduce@infostan.rs .

 

На који начин могу да променим мејл адресу коју сам користио приликом регистрације?

 

Избором „Корисничи налог“ из главног менија приступате корисничким подацима које можете изменити. Када извршите промену потребно је да нове податке сачувате. Промена мејл адресе захтева поновну верификацију путем e-mail-a док је за промену осталих корисничих података само довољно сачувати податке кликом на дугме „Сачувај“. Уколико имате неке нејасноће можете нас контактирати на e-mail esanduce@infostan.rs .

 

Како могу да извршим преузимање рачуна у ПДФ формату?

 

Одабиром жељене године и месеца и кликом на рачун, са десне стране ће се појавити прозор у оквиру којег бирате опцију „Преглед рачуна“. Кликом на наведену опцију отвориће Вам се електронски рачун у ПДФ формату и у горњем десном углу потребно је да изаберете „Download/Преузми“. Ваш рачун ће бити преузет у ПДФ формату и сачуван на меморији уређаја са којег сте извршили преузимање.

 

Зашто стоји у делу Рачуни да ми је рачун „утужен“, када сам исплатио целокупно дуговање по решењу о извршењу?

 

У делу „Рачуни“ статус „Утужен“ се налази на свим рачунима који су обухваћени поступком принудне наплате. Бирањем опције „Утужења“ у горњем менију имате увид у све неизмирене обавезе по одређеном извршном поступку. Важна напомена је да, и након измирења обавеза по основу поступка принудне наплате, статус рачуна ће бити „Утужен“, као информација да је за тај рачун био покренут поступак принудне наплате.

 

Зашто не могу да извршим плаћање са својом платном картицом преко ваше платформе е.Сандуче?

 

Са свим картицама које су предвиђене за електронско плаћање можете извршити плаћање преко платформе е.Сандуче. Уколико имате било какав проблем са платном картицом молимо Вас да покушате извршити плаћање другом платном картицом или да извршите проверу са Вашом банком и да поново покушате да извршите плаћање.

 

Зашто добијам поруку да је трансакција неуспешна кад покушам да платим преко ваше платформе е.Сандуче?

 

Молимо Вас да проверите са Вашом банком да ли постоје неки лимити на Вашој платној картици кад је електронско плаћање у питању и да поново покушате да извршите плаћање.

 

Зашто ми не стиже верификациони код, иако добијам обавештење са ваше платформе за плаћање да је верификациони код  послат SMS-ом/e-mail-ом?

 

Молимо вас да проверите са Вашом банком податке о броју телефона или e-mail-а које сте регистровали  приликом отварања рачуна или приликом захтева за издавање платне картице.

 

Како можемо да извршимо рекламацију?

 

Рекламацију на спорне износе комуналних услуга и накнада корисници могу да уложе у било којој експозитури ЈКП "Инфостан технологије", путем Бесплатног позивног центра 0800 011 018, поште или e-mail-a. Рекламације се могу уложити и директно у комуналним предузећима која своје услуге испоручују. О оправданости рекламације одлучују искључиво даваоци комунаних услуга.


Због чега смо добили веће рачуне за воду?

 

Уколико је рачун за воду увећан, то значи да је дошло до повећане потрошње, на основу параметара које нам ЈКП „Београдски водовод и канализација“ доставља на месечном нивоу. Уколико ЈКП „Београдски водовод и канализација“ уложену рекламацију уважи, послаћемо корисницима рачун са коригованим износом задужења за воду. Рекламације на утрошену воду могу се уложити у било којој експозитури нашег предузећа или директно у ЈКП „Београдски водовод и канализација“.


Како можемо да платимо дугове који су утужени?

 

Сви грађани који имају дугове по правоснажним пресудама суда и окончаним парницама и по донетим Закључцма о извршењу код јавних извршитеља, са урачунатим каматама и трошковима, требало би да се обрате било којој експозитури или Служби за принудну наплату у Данијеловој 33, где ће добити уплатницу са којом ће моћи да измире дуговања, као и путем e-mail prinudnanaplata@infostan.rs  .

 

Да ли можемо заостале дугове да платимо на рате?

 

Корисници комуналних услуга у периоду од 1. новембра до 06. августа 2020. године могу по веома повољним условима да закључе репрограм дуга за неизмирене комуналне услуге. Градско веће града Београда донело је Закључак који омогућава репрограм дуга за физичка лица која су утужена код надлежних судова и јавних извршитеља, за које су донесене правоснажне пресуде и решења о извршењу, поступке који су у току пред надлежним судовима, кориснике који дугују више од три месеца, а за које није покренут поступак принудне наплате, као и за дужнике који су у претходним годинама приступили репрограму дуга, а нису поштовали динамику отплате.  Свим корисницима који репрограмирају дуг отписује се целокупна камата у случају испуњења уговорних одредби, при чему могу да одаберу жељени модел отплате преосталог дуга, и то: плаћањем дуга у целости отписује се 15% преосталог главног дуга, за плаћање дуга на 3 месечне рате отписује се 12% преосталог дуга, за 6 рата отписује се 10% преосталог дуга, док се за 12 рата отписује 5% преосталог дуга. Током примене и поштовања услова репрограма обрачун камате мирује, а потписници су у обавези да плаћају текуће обавезе поред рате за репрограмирани дуг. Сви заинтересовани за репрограм дуга могу да дођу у било коју експозитуру или седиште предузећа сваког радног дана од 7:30 до 15:30 часова, где ће на лицу места добити предлог Уговора о признању дуга. Сви потписници Уговора дужни су да овере потпис код јавних бележника и доставе га ЈКП „Инфостан технологије“, о чему ће предузеће благовремено обавештавати надлежне судове и јавне извршитеље. Корисници ће након потписивања и овере добити комплетан план отплате са роковима доспећа уговорених рата. У случају неплаћања две узастопне рате целокупна дуговања према ЈКП „Инфостан технологије“ доспевају на наплату одмах.

 

Да ли редовне платише имају неке додатне попусте?

 

Редовне платише могу остварити попусте у износу од 5%, 6%, 7%. ЈКП "Инфостан технологије" корисницима који немају неизмирене обавезе, на рачуну унапред обрачунава попуст од 5% и/или субвенцију . Попуст од 6% обрачунава се унапред корисницима који шест месеци користе у континуитету попуст при плћању. Попуст од 7% обрачунава се корисницима који годину дана у континуитету користе попуст при плаћању. Умањене рачуне потребно је платити до назначеног датума доспећа за попуст.


Рачун обједињене наплате плаћа се без провизије у ЈП Пошта Србије и великом броју пословних банака. У сарадњи са бројним установама редовне платише могу остварити посебне попусте и погодности, које могу да остваре са последњим рачуном на коме је назначено „Захваљујемо што редовно измирујете своје обавезе“. Све информације о додатним погодностима и бенефицијама за редовне платише налазе се на страни " Кутак за редовне платише ".

 

Где можемо да добијемо позиве на број, како бисмо измирили заостале рачуне?

 

Позиве на број за уплату заосталих дуговања можете да добијете позивом Бесплатног позивног центра 0800 011 018, у било којој експозитури или седишту ЈКП „Инфостан технологије“ или путем е-маила и поште.

 

Како можемо да променимо број чланова домаћинства?

 

Да бисте променили број чланова домаћинства неопходно је да нам доставите оверену потврду издату од Управника стамбене заједнице о броју чланова домаћинства.

 

Да ли можемо да бацимо рачуне уколико не дугујемо ништа?

 

Сви корисници који немају никаквих дуговања могу доћи у било коју експозитуру или седиште ЈКП „Инфостан технологије“ где ће добити оверену потврду да су измирили све обавезе. ЈКП "Инфостан технологије" корисницима на рачуну сваког месеца шаље прецизно стање свих текућих и тужених дуговања.

 

Ко одређује цене?

 

Цену комуналних услуга и накнада одређује давалац комуналне услуге- предузеће које испоручује своју услугу корисницима и Скупштина града Београда, која даје сагласност на промену цене. ЈКП "Инфостан технологије" не одређује цену ни једне од услуга у СОН-у.

 

Који је рок за уплату?

 

Рок за уплату је наведен на самој уплатници - то је датум доспећа. Рок за плаћање рачуна је крај текућег месеца. По истеку тог рока ЈКП "Инфостан технологије" је у обавези да зарачунава затезну камату, а у случају покретања поступка принудне наплате преко јавих извршитеља наплаћују се и додатни трошкови предујма.

 

Како се врши обрачун?

 

Износи који се плаћају за комуналне услуге обрачунавају се на неколико начина.

 

Множењем износа површине простора са ценом по квадратном метру обрачунава се:

  • Накнада за изношење смећа -Цена за стамбени простор и гараже је иста, док је за пословни простор увећана од зависности од делатности која се у њему обавља.
  • Накнада за грејање -Накнада за грејање се плаћа сваког месеца, током целе године, за стамбени простор, а за гараже се плаћа само у току грејне сезоне која траје од 15. октобра до 15. априла. У зградама које имају заједнички простор у оквиру зграде (вешернице, заједничке просторије и сл.) које се греју, накнада се увећава сразмерно односу површине заједничког простора и укупне површине станова у згради.
  • Накнада за димничарске услуге -Обрачунава се моножењем површине простора са важећом ценом.
  • Накнада за одржавање стамбених зграда -За станове у приватној својини, а за друштвене садржана је у закупнини. Уколико на свом рачуну пронађете неку од следећих ставки, ваша зграда има одређени уговорни однос са ЈП "Градско стамбено":

- Одржавање зграде са лифтом -одржавање заједничких делова зграде и одржавање лифта;
- Одржавање зграде без лифта -одржавање заједничких делова зграде без лифта, зато што зграда нема лифт или зато што његово одржавање није поверено ЈП "Градско стамбено";
- Чишћење зграде -услуге чишћења заједничких делова зграде;
- Одржавање по посебном уговору -закључен посебан Уговор о извођењу радова који по свом обиму или врсти нису обухваћени основним уговором.

Накнада се наплаћује само станарима који живе у зградама које имају склопљен Уговор са ЈП "Градско стамбено" о одржавању. Обрачунава се множењем површине простора са тренутно важећом ценом.
Пословни простор који се налази у зградама које имају склопљен Уговор о одржавању плаћају ову накнаду увећано (цена за стамбени простор се множи коефицијентом који не може бити већи од 4).
Станови у којима је регистрована делатност ове накнаде плаћају увећано, цена која важи за стамбени простор се множи коефицијентом 2.

  • Чишћење зграде -Да би се наплаћивала ова услуга потребан је посебан уговор између Скупштине стамбене заједнице и ЈП "Градско стамбено", јер чишћење није обухваћено уговором о одржавању. Наплата се врши по стамбеној јединици.
  • Накнада по основу осигурања -Зарачунава се корисницима који добровољно одлучили да осигурају своју имовину.

Остале услуге се обрачунавају:

  • Закупнина станова -Производ површине стана и броја бодова који представљају укупан квалитет стана помножи се са коефицијентом који шестомесечно усклађује надлежни републички орган.
  • Коришћење водног добра и Накнада за испуштену воду -Обрачунава се као производ утрошене хладне воде по м3 и цене у динарима по м3.
  • Накнада за воду и топлу воду -Обрачунава се тако што се потрошња изражена у м3 помножи са ценом у динарима по м3, па се тако добијен износ подели према критеријуму који утврди Скупштина стамбене заједнице.
  • Погонска спремност система - накнада која се наплаћује у фиксном износу за одржавање и испирање дистрибутивног система водоводне мреже коју утврђује јавно комунално предузеће које врши пречишћавање и дистрибуцију воде уз сагласност Оснивача.
  • Накнада за заједничку електричну енергију -Обрачунава се тако што се укупна потрошња на мерном инструменту, струјомеру, за одређеног потрошача, степенишно светло, лифт или подстаницу, помножи са ценом у динарима по кВх и тако добијен износ подели према критеријуму који утврди Скупштина стамбене заједнице. Критеријум расподеле може бити број чланова домаћинства или површина простора који се користи. Код укључења нових објеката – зграда расподела заједничких трошкова се врши по м2 простора, а по формирању Скупштине стамбене заједнице може се донети одлука о промени начина обрачуна.

 

Како да пријавимо промену података?

 

Подношењем доказа о власништву (Уговор о купопродаји, Оставинско решење, Уговор о поклону, Уговор о доживотном издржавању) или праву на коришћење одређеног простора непосредно ЈКП "Инфостан технологије" ови подаци су одмах промењени за све услуге у систему. Исто се односи на податке о броју чланова домаћинства, при чему ову промену мора да потврди и Управник стамбене заједнице. Захтев за промену података који се тичу одређене услуге (нпр. површине за грејање) можете поднети непосредно даваоцу услуге или преко ЈКП "Инфостан технологије".

 

Које поправке у стану врши ЈКП "Инфостан технологије"?

 

ЈКП "Инфостан технологије не ради поправке већ искључиво врши обрачун и наплату комуналних услуга и накнада. Поправке врше даваоци услуга, свако у свом домену.

 

Ко и како врши очитавање потрошње испоручене топлотне енергије?


ЈКП "Београдске електране" у периоду од 1. до 5. дана у месецу очитавају укупно испоручену топлотну енергију преко мерног уређаја уграђеног у топлотно-предајну станицу, сходно члановима 47. и 48. "Одлуке о снабдевању топлотном енергијом у граду Београду" ("Сл. лист града Београда", бр. 43/2007). ЈКП "Београдске електране" очитавају потрошњу на примару, односно укупну испоручену топлотну енергију прикљученим објектима, што представља основ за расподелу потрошње унутар објекта.

 

Ко и на основу чега врши расподелу топлотне енергије потрошене на нивоу објекта? Како је могуће вршити проверу очитавања инсталисаних уређаја за расподелу?

 

У новоизграђеним објектима прикљученим на систем даљинског грејања инвеститори су ангажовали фирме (назив фирме и контакт телефон се налазе на полеђини рачуна ЈКП "Инфостан технологије"), које у периоду од две године (од дана увођења у систем редовне испоруке топлотне енергије) врше расподелу потрошње на основу редовног месечног очитавања уређаја за регистровање сопствене појединачне потрошње. У циљу наставка наплате (после истека гарантног периода, тј. две године) испоручене топлотне енергије према очитаним и расподељеним вредностима неопходно је формирати Скупштину стамбене заједнице, која ће по истеку две године склопити уговор о наставку услуге очитавања и расподеле. Уколико се након истека две године не формира Скупштина стамбене заједнице или се не склопи уговор са фирмом о расподели очитаних вредности, наплата испоручене топлотне енергије на основу очитаних вредности мерила у предајној станици вршиће се сразмерно учешћу загреване површине предметног простора у укупној загреваној површини објеката прикључених на предајну станицу (чиме се губи могућност управљања поједниначном поторшњом према личним потребама и плаћање у складу са тим). Очитавање и расподелу потрошње (једном месечно и приликом промене цена) на основу очитаних стања на уређајима за регистровање сопствене појединачне потрошње врши предузеће које је са инвеститором објекта потписало споразум о очитавању и расподели топлотне енергије. Расподела потрошње се врши према процентуалном учешћу показивања уређаја за расподелу потрошње (УРП), према укупном очитавању свих уређаја за расподелу у објектима који су повезани на подстаницу. Проверу очитавања УРП-а, серијских бројева уређаја, везе серијских бројева и предметних простора (станова и локала), као и упутство за очитавање на самим УРП-овима може се добити у фирми која врши расподелу потрошње. Потребно је да Скупштина стамбене заједнице контактира фирму која врши расподелу и да фирма достави извештај на основу кога се може видети како се дошло до расподељене потрошње приказане на полеђини рачуна ЈКП "Инфостан технологије".

 

Шта представља ставка "грејање - инсталисана снага", како је одређена и како се наплаћује?

 

Инсталисана снага је инсталисани капацитет грејних тела и одређена је пројектном документацијом коју је поднео инвеститор и на основу које је закључен уговор о закупу капацитета у постројењима испоручиоца топлотне енергије. Цена за инсталисану снагу је одређена на годишњем нивоу (на признаници ЈКП "Инфостан технологије" приказано као ставка: "грејање - инсталисана снага"), која се за прву грејну сезону обрачунава за период од 6 месеци, а по истеку текуће грејне сезоне (текућег обрачунског периода) наплаћује се 12 месеци. Обзиром да ЈКП "Инфостан технологије" годишњу цену своди на грејни дан, у уплатницама се јавља разлика у јединичној цени за сваки месец која услед наведеног начина обрачуна зависи од броја дана у месецу. Из наведеног следи да јединична цена није иста у месецима који имају различит број дана (нпр. јануар и фебруар).


Ко врши обрачун расподељене топлотне енергије и како се врши корекција рачуна?

 

Обрачун расподељене топлотне енергије и инсталисане снаге, израду и испоставу месечних рачуна у име ЈКП "Београдске електране" врши ЈКП "Инфостан технологије". Рекламација на расподелу утрошене топлотне енергије подноси се фирми ангажованој за вршење услуге очитавања и расподеле. Рекламација на очитавање примарног мерила подносе се испоручиоцу топлотне енергије ЈКП "Београдске електране". Рекламација на обрачун подносе се у ЈКП "Инфостан технологије". Корекција рачуна могућа је тек након констатовања грешке у очитавању или расподели, након чега би иста била исправљена и изведена нова расподела потрошње.

 

Да ли на уплатници потрошња топлотне енергије одговара месецу за који је издат рачун?

 

Не, имајући у виду да ЈКП "Београдске електране" у периоду од 1. до 5. дана у месецу очитавају укупно испоручену топлотну енергију преко мерног уређајаја уграђеног у топлотно-предајну станицу. Очитава се потрошња из претходног месеца. Очитане вредности испоручене топлотне енергије се достављају предузећу које је врши очитавање УРП и расподелу потрошње. Након расподеле утрошене топлотне енергије предузеће задужено за објекат, доставља расподељене вредности ЈКП "Београдске електране", које након провере усклађености достављене и расподељене потрошње податке прослеђује у ЈКП "Инфостан технологије" ради израде и испоруке рачуна. Обзиром да "Инфостан технологије" израђује рачуне за текући месец након 20. у месецу, није могуће на уплатницама исказивати потрошњу за текући месец (обзиром да исти није завршен). Овај процес има за последицу да се потрошња (ставке "грејање" и "инсталисана снага") топлотне енергије на рачуну односи на претходни месец у односу на месец наведен у рачуну, па се на пример на уплатници за јануар 2019. налази се потрошња из децембра 2018.

 

Како раде термостатски вентили, зашто када се подеси на неки подеок радијатор ради, а на неком уопште не ради?

 

На термостатским вентилима нумерисани су бројеви који означавају ниво температуре ваздуха у просторији. Дефинисање подеока и температуре ваздуха се разликује зависно од произвођача вентила. Уколико је, нпр. на положају 3 радијатор хладан, то значи да је достигнута предефинисана температура ваздуха у просторији и уколико иста падне испод дате вредности, термостатски вентил сам пропусти извесну количину топле воде, до тренутка док се не постигне задата температура ваздуха у просторији.
Зашто је већа потрошња топлотне енергије у односу на потрошњу из претходног месеца, иако је била подешена иста температура на термостатским вентилима?
Уколико су термостатски вентили били на истим положајима током два узастопна месеца на истим положајима, а да се ниво расподељене топлотне енергије разликује за наведене месеце, треба имати у виду да је за објеке испоручена различита количина топлоте у различитим месецима, а све у складу са временским условима у том периоду. У периоду када су биле ниже спољне темпреатуре, да би се у објектима одржавала прописана температура испоручено је више енергије.

 

Чија је обавеза одржавања грејних инсталација након увођења зграде у Систем обједињене наплате?

 

У периоду гарантног рока, који траје две године од дана увођења зграде у Систем обједињене наплате, одржавање, прогрејаност и исправан рад грејних инсталација је обавеза инвеститора, односно извођача радова. У наведеном периоду обавеза инвеститора је да успостави исправан рад грејних инсталација и прогрејаност целокупног објекта.

 

Да ли промене на грејним инсталацијама у суседним становима, на пример измене броја грејних тела, могу да утичу на износ рачуна у околним становима?

 

Измене на инсталацијама и грејним телима нису дозвољене без писаног одобрења испоручиоца топлотне енергије. Свака промена на грејним телима у виду промене броја ребара на грејним телима одражава се на потрошњу у становима у којима је извршена промена, а не на околне станове.

 


Због чега нам је на рачуну исказан дуг, када смо платили све обавезе?

 

Сваког 20. дана у месецу ЈКП „Инфостан технологије“ ради пресек стања, након чега се формира рачун. Уколико до дана пресека нисте извршили уплату претходног рачуна, вама се на рачуну појављује дуг за неплаћене обавезе. Уколико платите рачун после пресека, нема разлога да бринете јер се те уплате регуларно прокњижавају, а на наредном рачуну се не исказује никакав дуг.

 

Која документација је потребна за улиставање трошкова управљања и одржавања на рачуну обједињене наплате?

 

Детаљне информације о потребној документацији и самој процедури имате на нашем сајту  https://www.infostan.rs/sr/dokumentacija-potrebna-za-zakljucenje-ugovora , где можете преузети и обрасце.

 

Колико износи провизија ЈКП „Инфостан технологије“ за улиставање услуга управљања и одржавања стамбене заједнице на рачун ЈКП „Инфостан технологије“?

 

За основицу до 1000,00 динара по улистаној услузи, провизија је 10% + ПДВ, док је за износ преко 1000,00 динара провизија 3,5% + ПДВ. Износ провизије се задржава, од укупно наплаћеног износа у обрачунском периоду пребацује се нето износ (бруто умањен за провизију).

 

На рачун стамбене заједнице пренето је мање средстава него што је задужење. Зашто?

 

Разлог преноса мањег износа средстава на рачун стамбене заједнице може бити:

  1. а) Покренут поступак принудне наплате против неког од чланова скупштине станара. Тачан износ и име и презиме станара имате на извештају који се налази на порталу за управнике https://stambenezajednice.infostan.rs/Profil/Prijava .

Такође, можете се обратити и Служби принудне наплате на prinudnanaplata@infostan.rs за више детаља.

  1. б) Неажурно плаћање чланова скупштине стамбене заједнице (станара) - уколико је уплата евидентирана након пресека стања за коју се врши обрачунки период, иста неће бити исказана на извештају за тај месец, већ за наредни. Увид у уплате, аналитику и синтетику такође имате на порталу за управнике https://stambenezajednice.infostan.rs/Profil/Prijava.

Потписали смо Уговор у јуну, а средства још нису пренета, сада је крај јула. Када могу да очекујем пренос средстава?

Уколико је Уговор потписан у току јуна, услуге ће бити улистане на рачун ЈКП „Инфостан технологије“ на јунски рачун чија наплата се спроводи у току јула. Први пренос средстава можете очекивати до 25. августа.

 

Стамбена заједница је одлучила да трошкове текућег одржавања улиста на рачун обједињене наплате. Која је процедура?

 

Потребно је предате документацију - Захтев, Одлуку која је оверена у складу са Законом о овери потписа (мора да садржи називе услуга и цене које су изгласане на Скупштини станара, име и презиме лица овлашћеног за потписивање Уговора са ЈКП „Инфостан технологије“, да се наведене услуге наплаћују преко ЈКП „Инфостан технологије“ и текући рачун на који се средства преносе), Извод из записника и списак станара на било коју експозитуру ЈКП „Инфостан технологије“ или у Данијелову 33, или да је пошаљете поштом. Уколико је документација комплетна и након обраде, бићете позвани да потпишете Уговор. Потписивање се врши у Данијеловој 33.

 

Већ имамо закључен Уговор са ЈКП „Инфостан технологије“ за услуге управљања и инвестиционог одржавања и желимо да додамо услугу текућег одржавања. Која је процедура?

 

Потребно је да доставите Одлуку и Извод из записника у којима је обавезно наведено да је стамбена заједница донела одлуку и овластила управника да закључи Анекс Уговора, позивајући се на број уговора, како би допуна била додата у предмет.

Када Анекс Уговора буде израђен, бићете позвани да исти потпишете.

На седници скупштине станара донета је Одлука да се износ за инвестиционо одржавање повећа са досадашњих 10, 16 динара по м2 на 20 динара по квадрату.

 

Која је процедура?

 

Уколико имате већ потписан Уговор и у питању је само промена цена већ улистаних услуга, потребно је само да предате Одлуку оверена у складу са Законом о овери потписа и Извод из записника. Није потребно потписивање Анекса Уговора јер се ради о промени цена постојеће услуге.

 

Да ли је могуће искључити из наплате један или више посебних делова зграде (станова, гаража и сл.)?

 

Да, могуће је уколико стамбена заједница донесе одлуку да се неко од власника посебних делова стамбене зграде не треба да плаћа одређене услуге (потребно је да је Одлука оверена код јавног бележника у складу са Законом о овери потписа и да постоји Извод из записника те одлуке).

Да ли је, у случају принудне управе, могуће закључити уговор без одржане седнице стамбене заједнице и извода из записника са исте са потписима власника посебних делова зграде?

Не. Скупштина стамбене заједнице доноси све одлуке које се тичу стамбене заједице. Управник је лице овлашћено за заступање и не може самостално доносити одлуке у име стамбене заједнице. Принудни управник доноси само одлуку за цене његове услуге, а такву одлуку одобрава орган јединице локалне самоуправе.

 

Променили смо управника у згради, а имамо потписан Уговор са ЈКП „Инфостан технологије“. Да ли треба да потпишемо Анекс Уговора?

 

Не треба. Управник је лице овлашћено за заступање, а Уговор је закључен између Стамбене заједнице и ЈКП „Инфостан технологије“.

 

Стамбена заједница има потписан Уговор са ЈКП „Инфостан технологије“ за услуге текућег и инвестиционог одржавања. Скупштина стамбене заједнице је изгласала да наплату текућег одржавања не жели више да врши преко Система обједињене наплате. Која је процедура за скидање услуге са рачуна обједињене наплате?

 

Потребно је да доставите Одлуку оверену у складу са Законом о овери потписа и Извод из записника у којима је обавезно наведено да је стамбена заједница донела одлуку и овластила управника да закључи Анекс Уговора, позивајући се на број уговора, како би допуна била додата у предмет.

Када Анекс Уговора буде израђен, бићете позвани да исти потпишете.

 

Стамбена заједица је донела одлуку да жели да раскине Уговор са ЈКП „Инфостан технологије“. Која је процедура?

 

Потребно је да доставите Одлуку и Извод из записника у којима је обавезно наведено да је стамбена заједница донела одлуку, позивајући се на број уговора, како би допуна била додата у предмет. У Уговору је наведено да је раскидни рок 90 дана од дана када је примљено обавештење.

 

Када је потребно закључити Анекс Уговора?

 

Анекс Уговора је потребно закључити уколико се мења Предмет Уговора – додавање или скидање услуга које су улистане на рачун обједињене наплате или уколико се мења број текућег рачуна стамбене заједнице на који се преносе средства.

За промену цена већ улистаних услуга није потребно потписивати Анекс Уговора.