Пошаљите ову адресу пријатељу

E-mail Вашег пријатеља:

Ваше име:

Ваш e-mail:

Тема поруке:

Пошаљите Одустаните

Историја

"Инфостан" је основала Скупштина града Београда 1. фебруара 1977. Од 21. децембра 1989. послује под именом Јавно комунално предузеће "Инфостан".

Систем обједињене наплате (СОН) комуналних услуга и производа у Београду формиран је и у оперативној је експлоатацији од 1. јануара 1977. у циљу економичне и рационалне обраде података и наплaте комуналних и других услуга и накнада.

СОН је временом проширен и на друге послове, као што су наплата осигурања станова, накнада за коришћење вода и друго. На почетку употребе СОН-а, број корисника је износио око 240.000, са шест комуналних услуга и накнада, уз 300 запослених.

Сталан технолошки напредак условио је обрнуту сразмеру броја запослених и броја корисника. Тако је 1999. било 240 запослених, а око 460.000 корисника, док 2006. има 198 запослених и преко 550.000 корисника. Данас, 2016. има  182 запослена лица и више од 680.000 корисника.

ЈКП "Инфостан" је прво градско комунално предузеће које је имало ИСО 9001:2000 стандард. Провера стања рачуна за грађане путем Интернета омогућена је већ 1998. године, а масовна ласерска штампа рачуна почела је 2000. Ковертирање рачуна у складу са заштитом приватности података почело је 2002.

"Инфостан" је међу првима у Србији увео рачуне са бар-кодом и OCR записом, поштански адресни код, проверу стања рачуна путем SMS и плаћање рачуна на постоматима Поште Србије.

Скупштина града Београда је 07.12.2015. године донела Одлуку о промени оснивачког акта Јавног комуналног предузећа "Инфостан". Пословно име предузећа промењено је из ЈКП "Инфостан" у ЈКП "Инфостан технологије". Завод за информатику и статистику престао је да постоји као организациона јединица у саставу Градске управе, а послови који су у њему обављани се обављају делом у осталим организационим јединицама Градске управе, а делом у ЈКП "Инфостан".